שאלות ותשובות

הרציונל: לאפשר לכל אשה לגלות את כוחותיה ויכולותיה, ללמוד לשחרר חסמים ומתחים מיותרים, כגון: פחדים, חרדות,
אלרגיות, דיכאונות, סכמות מגבילות ועוד, ולפתוח צוהר לגילוי היהלום הגלום בתוכנו - הנשמה האלוקית בעלת המסוגלות האינסופית, ובהמשך הדרך - לעזור לאחרות לצאת ממצוקה לרווחה.

ה"אני מאמין" שלנו: באמצעות הקניית כלים מקצועיים ומדויקים שהוכיחו עצמם בשטח על מאות אלפי אנשים ברחבי העולם, ובשילוב המנצח של שניהם מתחוללים שינויים מיטיבים ומשמעותיים בטווח זמן קצר. CBT והן בשיטת NLP כשהערך המוסף של הלמידה במכון הוא המימד הרוחני התורני שמעלה, משדרג ומגיע לנקודת העומק של שורש הבעיה, ובכך ניתן לפתור באופן נכון קשיים ולגלות איכות-חיים.

מעדויות רבות של נשים שכבר עברו את מסלול הלמידה וההתנסות בקורסים, קיבלנו משובים חיוביים ומחזקים, לדוג' אשה בשם חיה, התבטאה כך: עד היום שמי היה חיה, ובאמת הייתי מתה, למרות הקריירה, ילדים ומשפחה שלא חסרו לי. בעקבות ההכשרה במכון "לדעת להגשים" גיליתי את נקודת החיים האמתית שלי ואף הסובבים אותי מרגישים כך, הושפעו לטובה והופתעו מהשינוי, כמו: בעלי, ילדי ומשפחתי (אותם כבר אני לא צריכה לשלוח לטיפול).

החזון: עקב עבודת שטח של שנים בסדנאות, הרצאות וטיפולים אישיים, הועלה הצורך הגדול לאפשר לכל אחת ללמוד להתחבר לעצמה ולגלות את הדרכים הייחודיות לה בקישור לאור הפנימי שישפיע לא רק על עצמה וייתן לה חיים בעלי משמעות, ערך ושמחה, אלא ישפיע גם על המעגלים הסובבים אותה. ובכך נרחיב את מעגל האנשים השלווים יותר, המאושרים והטובים יותר.

בטווח הרחוק - הקמת מוקד מתווך בין הנשים שעברו את מסלול הלימודים בהצלחה בפן התיאורטי והפרקטי, לבין נשים
מהאוכלוסייה הזקוקות לטיפול רגשי מקצועי אמין ויעיל.

NLP הם ראשי התיבות NEURO LIGUISTIC PROGRAMMING ובעברית- נל"פ. ניתוב לשוני פיזיולוגי. זהו מודל לתקשורת בינאישית ותוך אישית (האדם עם עצמו) שהחל להתפתח בארה"ב בשנות השבעים של המאה הקודמת. ראשי התיבות, הן שלוש אותיות המייצגות בתמציתיות תהליך מורכב המייצר שינוי.

N- NEURO- הפן העצבי, מוחי, פזיולוגי. המוח קולט מידע דרך החושים. כל חוש הוא מעין דלת דרכה נכנס מידע למוח ומעובד שם. המוח קולט את הגירויים השונים ומתרגם אותם לחוויות בעלות משמעות. ה-NLP מגדיש כי קיימת שונות רבה מאוד בין בני האדם בקלט החושי. לכל אחד מאתנו העדפות חושיות שונות. הדלתות המטאפוריות הללו פתוחות באופנים שונים אצל בני אדם שונים. ההבנה כי אנו קולטים את אותה המציאות באופנים שונים מאפשרת להבין מדוע יש ביננו כל כך הרבה אי הבנות. היכרות עם הפן הנוירולוגי מאפשרת תכנות יעיל של המוח.

L- LINGUISTIC- הפן הלשוני, הביטוי המילולי של החוויות הפנימיות. האופן בו אנו מבטאים מרמז על הנוירולוגיה שלנו. שיטת ה- NLP מלמדת אותנו להקשיב באופן ייחודי ולאתר רמזים המעידים על סגנון החישה.
לפני כמה שנים סיפרו לי על ילד ששאל את אביו מדוע הוא מסיר את משקפיו לפני השינה. האב ענה כי את החלומות הוא רואה מצוין גם בלי המשקפיים. הילד הגיב בהפתעה: "אבא, חלומות לא רואים, חלומות שומעים". זוהי דוגמא נחמדה לאופן בו המילים מסגירות את סגנון החישה. ב- NLP אנו קשובים באופן מיוחד ומצליחים ליצור שינוי עמוק תוך שימוש במילים הנכונות. ל-NLP יש חוקים דידקטיים משלו ומודלים לשוניים המאפשרים הבנה עמוקה של נפש האדם.

P- PROGRAMMING- הפן הניתובי, תכנותי, תהליכי השינוי הרבים המרכיבים את המודל. כדי ליצור שינוי עמוק, שישמר לאורך זמן יש לדבר בשפתו הייחודית של התת מודע. עבודת התכנות ב- NLP מורכבת משלבים המתקדמים באופן הגיוני וגאוני ליצירת שינוי. יש עשרות ואולי אף מאות תכנותים שונים. מטרתם לפתור בעיות כגון אלרגיה, פוביה וחרדה. חלק מהתהליכים מכוונים לשינוי הרגלים מזיקים ואחרים להטמעת השינוי בעתיד. כל יוצר של NLP מביא לעולם תהליכים חדשים והתחום ממשיך להתפתח כל הזמן.
הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי הוא שיטת טיפול בעלת יעילות מוכחת, המאפשרת לאנשים רבים ליצור שינוי משמעותי בחייהם, ולהפחית ממצוקותיהם.
ה- CBT מזהה את הגורם למצוקה בקשר בין דפוסי המחשבה, לבין התגובות הרגשיות וההתנהגות. על ידי שינוי בכל אחד מגורמים אלו, תיווצר השפעה על כלל החוויה, ויושג השינוי המקווה.
הטיפול הקוגניטיבי הוכח כמסייע לאנשים הסובלים מסימפטומים של הפרעות שונות, כדוגמת דיכאון, חרדות, פחד קהל, הפרעת אובססיבית-קומפולסיבית ומצבים פוסט טראומטיים. הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי נותן מענה גם לאנשים המתמודדים עם אתגרים שונים בחיי היומיום, ביניהם דימוי עצמי, נטייה לפרפקציוניזם, התפרצויות כעס, קשיי התארגנות וקשיים ביחסים בינאישיים. המטפל או המטפלת הקוגניטיביים-התנהגותיים יסייעו לפונה אליהם על ידי זיהוי הדפוסים המחשבתיים־קוגניטיביים, הרגשיים וההתנהגותיים, שעומדים בבסיס הקושי ומשמרים אותו. כפועל יוצא של הבנה זו תיבחרנה הטכניקות הטיפוליות המדויקות ביותר והתואמות לפונה לשם שינוי הדפוסים הלא יעילים, ולשם מעבר לדפוסי חשיבה - רגש - התנהגות גמישים ומותאמים יותר.

שיטת הטיפול הקוגניטיבית־התנהגותית מדברת אל לבם של רבים בציבור הדתי והחרדי.
שיטת טיפול זו עולה בקנה אחד עם יסודות תנועת המוסר והחסידות ומקובלת על ת"ח מזרמים שונים, הן בהנחות היסוד התיאורטיות המונחות בבסיס שיטת הטיפול, והן בטכניקות הטיפוליות בהן נעשה שימוש בפרקטיקה הטיפולית. הקבלה המתרחבת והולכת של הטיפול הקוגניטיבי־התנהגותי בקרב הציבור הדתי והחרדי יוצרת צורך הולך וגובר במטפלים ומטפלות בעלי הכשרה מקצועית מעולה, שיכולים לשלב את הרקע המקצועי שלהם עם היכרות ורגישות לצרכי ציבור זה.
מחקרים מוכיחים כי אחוזי היעילות של טיפול קוגניטיבי התנהגותי גבוהים לעומת סוגי טיפול אחרים.
תכנית ייחודית זו למטפלות ב CBT כוללת הכשרה מקיפה בתיאוריה וביישום של הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי, תוך הדגשת המאפיינים היחודיים לציבור הדתי והחרדי, בהתבסס על
 מקורות תורניים.

שנה א' 
כוללת 32 מפגשים. שנה ב' כוללת 30 מפגשים חד שבועיים.
כל מפגש הינו בן 5 שעות אקדמאיות. המשלבים מפגשי לימוד בשני הגישות (בימים נפרדים) במטרה להכיר את דרכי הריפוי בכל מצב דרך שני ערוצי הטיפול.

פרקטישינר ב .N.L.P
כלים בסיסיים לחיבור לתת מודע בהכרת חוזקות ושחרור חסמים.

מכוונת ב .C.B.T
בניית הכלים הבסיסיים של השיטה, הכרת כוחות הנפש, אבחנה של מצוקות נפשיות ע"פ ה DSM


שנה ב' 
מאסטר ב N.L.P.
תהליכי עומק, ריפוי בעיות פיזיות ונפשיות, גמילה מהתמכרויות.


מטפלת בגישת .C.B.T 
טיפול במצבי נפש מורכבים, C.P.T.S.D. P.T.S.D. O.C.D. וכן עיצוב התנהגות לתופעת ADHD וטיפול בכלי ה- CBT לקונפליקטים בזוגיות.

הלימודים נעשים באופן רציף ומובנה בעזרת חוברות לימוד ייחודיות, שנכתבו בעמל רב ע"י המרצות בהן עובדו התהליכים התיאורטיים והכלים היישומיים באופן נגיש, בהיר ומעשי בשילוב מסר תורני.


תעודות:

1. תעודה מוכרת מטעם הארגון הבינלאומי ב- NLP ודמיון מודרך
2. תעודת הסמכה למטפלות ב- CBT מטעם המכון

מותנה בנוכחות ובהגשת עבודות לימודיות לאורך מסלול הלמידה, עבודות גמר רלוונטיות, עבודה מעשית, הגשת הצגות מקרה ופרזנטציה. 
הרמות הלוגיות והיישומיות המנחות אותנו בהכשרת מטפלות:

1. השאיפה - להיות מודע ומכיר בעולם טוב יותר שאנשים רוצים להשתייך אליו, לחיות בו ולצמוח בו בפן הרוחני והנפשי -
חיי איכות של הרמוניה, שיתוף ויצירה, והענקה לאחרים.

2. רמת הזהות - להעיז להתחבר לעולמו של האחר, להיכנס אליו ולכוון אותו בהתאם לרצונו, יכולותיו ובניין זהותו מתוך אמון ובטחון בחזקותיו.

3. ערכים - ערך הבחירה המאפשר לכל אדם ובכל מצב לבחור את פרספקטיבת חייו ולפעול ע"פ המודל שהציב לעצמו כמטרת יעד משמעותית.

4. יכולות - חיבור למשאבי כוח אישיים הממונפים בעקבות תהליכים קבוצתיים הנעשים מתוך הטרוגניות ואינטראקציה
מערכתית.

5. רמת ההתנהגות - הענקת ארגז כלים רחב, פרקטי ומעשי התואם לכל אדם באופן סובייקטיבי לפי מפת חייו הבאים לידי
ביטוי ביומיום.

6. רמת הסביבה - מימוש הברכה: "דולה ומשקה לאחרים" תוך התהוותו של קשר תמיכתי סביבתי של משוב מעודד ומחזק בין נשות הקבוצה, ועוצמת המפגש של אנשים מוטיבציוניים בעלי נכונות ליצירת שינוי בהתמדה והשקעה.
לנשים ובנות מגיל 18 ומעלה,
1. המעוניינות בהתפתחות אישית, בשיפור איכות חיים, בקבלת כלים יישומיים ופריצת חסמים המובילים להצלחה ומימוש יעדים במגוון תחומים, בטווח זמן קצר יחסית בקשר התוך אישי והבינאישי.
2. למעוניינות להוביל ולכוון מודרכות למימוש חזון אישי, ולסייע להן לחולל שינויים מיטיבים, להחיות נפשות ולסייע במצוקות נפשיות שונות כמטפלות רגשיות, לכלל האוכלוסיות במסלול המדוייק והייעיל ביותר בשיטות התערבות טיפוליות עדכניות.
מיועד גם לנשות חינוך ולנשות מקצוע המעוניינות להרחיב אופקים ואת ארגז הכלים. 
 הדגש הוא על התאמת השיטה לרקע ולתרבות הייחודיים למגזר הדתי- חרדי ברמה גבוהה ומקצועית בגישה אמונית.